Понеділок, 24.09.2018, 07:41
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | З досвіду роботи | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 203
Статистика
Друзі сайту
Сайт Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Первомайської міської ради Харківської області

Інтегрована діяльність вчителя-предметника і бібліотекаря

Шкільна бібліотека - одне з доступних джерел отримання інформації учнів, педагогів, найважливіший елемент навчальної діяльності, спрямованої на розвиток освіченої особистості та інформаційного забезпечення  навчально-виховного процесу. Погляд на шкільного бібліотекаря як на постачальника інформації йде в минуле. З'явилася необхідність в оновленні форм співпраці педагогів і бібліотекарів шкіл на основі визначення загального проблемного поля і створення спільних програм, спрямованих на ефективне використання освітніх ресурсів і можливостей шкільної бібліотеки.

Свою діяльність організовую спільно з педагогічним колективом  відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором школи.

Перед бібліотекарем та вчителем стоять одні й ті ж завдання:

  1. виховання людини нової генерації - всебічно розвиненої особистості;
  2.  прищеплення любові до книжок, щоб читання стало внутрішньою потребою;
  3. виховання культури читання;
  4. формування у молодого покоління гуманістичних, екологічних, духовних цінностей;
  5. прищеплення любові до Батьківщини, рідної мови, народних традицій.

До найважливіших напрямів покращення інформаційної компетентності варто віднести необхідність професійної взаємодії вчителів і бібліотекаря на термінологічному, змістовному, організаційному рівнях.

Належний термінологічний рівень взаємодії означає, що вчитель і бібліотекар «говорять на одній мові», що їх понятійно-термінологічний апарат, що характеризує інформаційну підготовку учнів є сумісний і однозначний.

Наявний змістовний рівень свідчить про те, що зміст уроків, бібліотечних заходів занять, взаємопов'язаний: так вчитель співвідносить зміст кожної теми занять, що вивчається, з ресурсними і пошуковими можливостями бібліотеки, а бібліотекар відповідно орієнтує зміст заходів, що проводяться, на тісний зв'язок з дисциплінами, які вивчаються, а також завданнями для самостійної, науково-дослідної роботи.

Разом у співпраці з вчителями-предметниками в своїй роботі використовую  різні форми роботи а саме: інтегровані бібліотечні уроки,  уроки-зустрічі, уроки-проекти, уроки-ігри, презентації книг, усні журнали, вечори.

 А найчастіше застосовую активні форми занять, як вікторини, інтелектуальні турніри, бібліографічні та рольові ігри, конкурси, літературні ігри тощо. (Додаток 5)

При проведенні таких уроків активніше протікає сприйняття навчального матеріалу, гостріше стає спостереження, активізується емоційна й логічна пам'ять, інтенсивніше працює уява.

Інтегровані бібліотечні уроки стали одним із різновидів, що дозволяють інтегрувати знання з різних областей для їх застосування на практиці. Урок будую у відповідності з методикою, використаної  педагогами-предметниками, і рівним чином припускаю  наявність трьох взаємопов'язаних аспектів: пізнавального, розвивального та виховного. Все залежить від обраної для уроку теми, і потім  формую  їх наповнення. (Додаток 4)

Результатом спільної плідної роботи є успішне проведення предметних тижнів. Планую різні форми роботи по популяризації книги завдяки яким учні засвоюють краще програмні матеріали з підручників та ознайомлюються з фондом шкільної бібліотеки. Орієнтовна тематика предметних тижнів: «Шедеври світового письменства» (тиждень світової літератури), «Азбука здоров’я і краси» (тиждень валеології), «Українська минувшина і сьогодення» (тиждень історії), «Сторінками цікавої географії» (тиждень географії), «Благо держави-найвищий закон» (тиждень права), «З книгою по дорозі знань» (тиждень дитячої книги). (Додаток 3)

Додаток 3 "Орієнтовні плани проведення предметних тижнів" - /dodatok_3.doc

Додаток 4 "Інтегрований бібліотечний урок для учнів 6 класу «Подорож до Книгограду»" - /dodatok_4.doc

Додаток 5 "Гра  інтелект-кафе для учнів 8 класу «Я пізнаю світ»" - /dodatok_5.doc

 

Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2018